Ny kampagne skal skaffe skarpe hjerner til plastmager-faget

Ikke-kategoriseret

Plastindustrien har netop lanceret en ny rekrutteringskampagne. Den skal til sikre, at unge også i fremtiden vil søge mod plastmageruddannelsen. Facebook, videoer og kommunikation i øjenhøjde er de centrale elementer. Fire plastmagere er blevet udnævnt til ambassadører for faget. De skal fremover præsentere uddannelsen og branchen på kampagnens Facebook-side.

Del:
 
’Vi har brug for skarpe hjerner, der vil fremstille fremtidens produkter!’ 
Det er den afsluttende sætning i en ny præsentationsfilm om plastmageruddannelse og plastbranchen. Filmen indgår som en del af en ny kampagne, som Plastindustrien netop har lanceret. Formålet er at øge tilstrømningen af unge elever til plastmagerfaget og samtidig sikre, at de unge, der vælger uddannelsen, har et så højt fagligt niveau som overhovedet muligt.
 
Foruden film benytter kampagnen sig af Facebooks mange muligheder for at komme i kontakt med potentielle nye elever. Fire udvalgte repræsentanter fra uddannelsen er blevet udnævnt som ambassadører for faget. De skal de kommende måneder levere indhold fra deres hverdag i virksomhederne og på Den jydske Haandværkerskole til målgruppen af potentielle nye elever.
 

Citat

“Vi ved fra undersøgelser, at Facebook faktisk er det medie, de unge selv mener, har størst betydning for deres uddannelsesvalg.”

 

Asbjørn Lindsø, kommunikationskonsulent, Plastindustrien.

 

Asbjørn Lindsø er kommunikationskonsulent i Plastindustrien og ansvarlig for kampagnen. Han siger om baggrunden for den ny satsning:
 
– Facebook og sociale medier spiller en stor rolle i de unges liv. Og man begår en stor fejl, hvis man tror, at Facebook alene er et useriøst medie med billeder fra weekendens fester og videoklip af kattekillinger. Vi ved fra undersøgelser, at Facebook faktisk er det medie, de unge selv mener, har størst betydning for deres uddannelsesvalg. Derfor er det et helt oplagt, at vi skal være markant tilstede på Facebook, når vi skal fortælle historien om plastbranchen som en attraktiv karrierevej.
 
Ambassadører giver budskabet troværdighed
Kampagnens Facebook-del drives helt og holdent af de fire plastmagere. De er særligt udvalgt til rollen og har været igennem et kort kursus i, hvordan de skal bruge mediet.
 
Læs mere under annoncen…###REKLAME###
 
Asbjørn Lindsø fortæller:
 
– Jeg har været vildt imponeret over den ihærdighed, som de her fire fyre har lagt for dagen. De er gået helt forbilledligt til opgaven – og det tilmed uden at de får en krone for det. Det er helt tydeligt, at der stolte over deres fag og brænder for at videregive deres passion. F.eks. var der en person, der stillede et spørgsmål på Facebook-siden omkring uddannelsen. Det var en aften omkring klokken 21. Under 20 minutter efter havde en af drengene givet et udførligt svar. De havde en lang dialog frem og tilbage, og personen endte med at skrive, at vedkommende ikke kunne vente med at komme i gang med plastmageruddannelsen efter 10. klasse.
 
Asbjørn Lindsø fortæller videre:
 
– På hjemmesiden, i brochurer og i vores film kan man finde al den faktuelle information, man har brug om uddannelsen. På Facebook gør vi den information levende. Vi sætter et ansigt på. Ambassadørerne kan sælge varen på en virkelig troværdig måde, og gå i direkte øjenhøjde med målgruppen.
 

Ny branchefilm om plastmageruddannelsen

 
 

Mød Frederik – plastmagerelev hos Ulstrup Plast