Vi fortæller den gode historie om plast

Kommunikation er et vigtigt indsatsområde for Plastindustrien. Vi arbejder både med at holde vores medlemmer up to date med intern kommunikation om den seneste udvikling i branchen og på at styrke branchens image i den brede offentlighed gennem synlig ekstern kommunikation. Vi viderebringer også gerne din virksomheds gode historie.

Del:

Ekstern kommunikation sikrer branchen en positiv profil

Det er vigtigt for os, at alle – fra politikere og embedsmænd til helt almindelige borgere – ved, at der findes en plastforarbejdende industri, som leverer et vigtigt bidrag til samfundet i form af arbejdspladser og bæredygtig vækst.

Plastindustriens udfordring er, at plast af og til bliver fremstiller i negativt lys i forskellige sammenhænge, og når det sker, så så har det en kedelig afsmittende effekt på vores branche, på vores medlemsvirksomheder og på vores plastprodukter.

Vi blander os aktivt i den offentlige debat, så vi ikke risikerer, at plast som materiale får et dårligt image hos både forbrugere og beslutningstagere. Gennem saglig, positiv og troværdig kommunikation sikrer vi vores branche og vores materialer et bedre image.

Derfor er ekstern kommunikation om branchen en vigtig del af vores arbejde – og den opgave løfter vi gennem pressemeddelelser, debatindlæg, kontakt til journalister, arrangementer, LinkedIn, Twitter, Instagram og en lang række andre værktøjer.

Vi har over de seneste år mangedoblet antallet af gange, vi medvirker i eksterne medier.

Se grafen nedenfor.

Intern kommunikation holder medlemmer up to date

Ved siden af den eksterne kommunikation er vi også med til at sikre en stærk intern kommunikation medlemmerne i mellem.

Vores hjemmeside Plast.dk bliver opdateret flere gange ugentligt med nyt fra branchen – vi skriver om alt lige fra regnskaber til produktnyheder, og vi bringer meget gerne jobopslag fra vores medlemmer. Ligeledes udsender vi på ugentlig basis en række forskellige nyhedsbreve, der når ud til rigtig mange relevante aktører i branchen.

Derudover bidrager vi også til branchebladet Magasinet Plast, hvor vi typisk leverer artikler, der sætter fokus på vores medlemsvirksomheder.

Som medlem får du et gratis abonnement på Plast Panorama.

Vi fortæller dine gode historier

Både for den interne og den eksterne kommunikation gælder det, at vi meget gerne vil fortælle DIN virksomheds gode historie. Har du derfor en god nyhed, du gerne vil have ud over rampen, så tøv ikke med at give os et tip eller sende os din pressemeddelelse.

Vi tager også meget gerne på besøg på din virksomhed for at skrive den gode historie.

Derudover hjælper vi som nævnt også med at formidle medlemmernes jobopslag. Bare send dem til os, så lægger vi dem på vores hjemmeside og sender dem ud med vores nyhedsbrev til vores mange abonnenter.